måndag 11 juni 2012

Dag 8 (skrevs igår, postad idag pga dålig täckning)

Är i lappland nu! Vek av från inlandsvägen efter Dorotea. Nu befinner jag mig mot Lycksele en mil efter Åsele. Träffa en pratglad norrlänning som sa att det finns otroligt många björnar här. Jag börja genast kolla in i skogarna när jag cykla för att få syn på en räckare. Efter tio mil blev det dax att göra mat. Solen börja titta fram, så vid en å stannade jag. La ut tält och annat för tork. Hoppades se en björn fånga lax, men det var några fiskare som kom och gjorde det senare när jag cykla därifrån.

3 kommentarer:

  1. Märkliga träd? Ser ut som man vänt upp o ner på dem. Härliga trakter du åker igenom. Passerar du min födelsestad Luleå?
    Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo kul grej o vända upp och ner på träd, borde göras oftare;) Får jag tid tar jag vägen över Luleå hem, annars blir det inlandsvägen som nu.

      Radera
  2. Är vi snurriga häruppe i Lappland ? Eller är det menat som ett annorlunda konstverk att vända träden upp och ner ? Du får se allt möjligt på din färd genom Sverige.
    /BMW

    SvaraRadera