fredag 15 juni 2012

Dag 13


Just nu befinner jag mig några mil från Kiruna på en camping i Piilijärvi. Jag har fått höra kanske inte så roliga nyheter. Att Kebnekaise fortfarande har massa snö på sig. Jag ska höra lite närmare om det imorgon. Campingvärden här sa att isen släppte 3e juni, dvs den dagen jag börja cykla och tre veckor senare än vanligt. Annars var inte ledsna för ett missat Kebnekaise om det nu inte skulle gå, jag får ta Finlands högsta:) Tretti mil till Kilpisjärvi och fem mils vandring till toppen. Det skulle kunna gå eftersom berget är på 1300 meters höjd och inte brant.

2 kommentarer:

  1. Hej Jonas!
    Så långt du har hunnit på knappt två veckor! I den här takten "flyger" du väl upp på både Kebnekajse och Kilpisjärvi!!! ;P
    Ja, det kan nog bli kallt på höjderna så på med ullsockar, vantar och mössa! Cykla lugnt och ha det bra! Fina bilder du tagit. =)
    Vi ses! /Miriam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja går ju bra det här. Jag har faktiskt förutom ullkläder även mössa och vantar och halsduk. Jag har nu bestämt mig för Kebnekaise. Har en hel vecka att invänta bra väder:)

      Radera