torsdag 7 juni 2012

Dag 5

Innan och när jag vakna, frös jag så att jag skaka i hela kroppen. När jag sen gick ut fick jag se frost på tältet! Efter en liten joggningrunda var jag varm igen. Färden fortsatte mot Sveg, jättetråkigt väg med mycket skog och timmerbilar. Desto finare var det när man kom in i Sveg som ligger i Härjedalen. Längre bort såg jag för första gången ett kalfjäll. Det var sonfjället med massa snö på! Nu befinner jag mig mellan Sveg och Östersund. Kommer sova i vandrarhem för första gången. Ska sova åtta timmar, vilket jag inte hunnit göra hittills.

Förresten cykla jag hela sexton mil idag, men då fick jag kämpa. Finaste och varmaste dagen också. Målet är nu tretton mil per dag. Har räknat ut att det räcker. Har insett att det ändå är rätt mycket. Glöm femton som jag sagt förut. Praktiska saker morgon och kväll tar tid plus att det är kämpigare med all packning.

5 kommentarer:

  1. Heja, heja! Bra kämpat!
    Mycket vacker natur att avnjuta ser jag. O skapligt väder trots lite frost i mustaschen.
    Bettan

    SvaraRadera
  2. Ja var riktigt bra väder igår. Njöt verkligen:) Ser dock dåligt ut de kommande dagarna.

    SvaraRadera
  3. Hej Jonas! Vilken kämpaglöd det finns i dig! Jag önskar dig all lycka med cykelfärden! Och med den 12/12/12!! Bengt Rundqvist/Bbg.

    SvaraRadera
  4. Snart är du i våra hemtrakter. Vi ses i Västerbotten. Fortsatt lycka till på färden !
    Britt Marie

    SvaraRadera
  5. Tack Bengan! Jag ger inte upp i första taget ;) Lycka till med apparaterna och ta hand om tjejerna på labb!

    BMW vi syn i Lycksele eller Dorotea!

    SvaraRadera