torsdag 14 juni 2012

Dag 12

Nu är jag i Jokkmokk efter jag tog i så det rök från Moskosel. Är på en thairestaurang efter 11 mil körda. Ska cykla några mil till, till Porjus. Idag passerade jag Polcirkeln, sol dygnet runt med andra ord!
Lite kul folk man träffa på som också gör anmärkningsvärda turer. Igår träffa jag en argentinsk-stockholmare som startade i Kiruna. Han fotade och filmade en massa, speciellt i små byar, han hade cyklat kors och tvärs genom Norrbotten. Han skulle skriva en bok om norra Sverige. Idag träffa jag en Dansk som hade cyklat från Danmark för att nå nordkap och för att sen cykla hem! Kolla hans coola cykel på fotot!
Igår var jag dessutom med i tidningen: http://norran.se/2012/06/arkivet/fran-linkoping-till-kebnekaise/?theme=mobile

10 kommentarer:

  1. Härligt Jonas! Vilken bra artikel. Corren kommer säkert intervjua dig när du kommer hem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den var lite rolig! Fanns en fotograf för Corren i Bankekind som var intresserad.

      Radera
  2. Heja Jonas ! Vilka härliga människor du möter.
    /Britt Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kul att träffa speciella människor. Dansken skrev bland annat dikter och skulle kanske jobba i Norge på tillbakavägen.

      Radera
  3. Har du råkat på några bisamråttor då?
    Och hur mycket mygg finns det igentligen?

    Stay cool
    Betty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr, men skulle varit spännande att se en! Haha det är typ inga mygg här, värst var det nere hos er. Så Olles skrämsel om hordar av mygg har jag inte sett av:)

      Radera
  4. Varken mygg eller björnar, bara lite renar o en o annan dansk o holländare. Vad har hänt med Norrbotten?
    Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att dom gömmer sig i dom djupaste skogarna ;)

      Radera
  5. Hur går det med kebnekaise? Har snön smält bort?
    Här hemma är det regn och sol om vartannat. Ingen höjdarjuni, precis!
    Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kall ingång på sommaren, ganska trist väder, men går ju att cykla så länge det inte öser:)

      Radera