onsdag 25 april 2012

Mjölby kommuns högsta punkt.


I förrgår fortsatte jag alltså till Mjölbys högsta. Den ligger ungefär en mil väst om Ulrika. Hittils hade färden gått mycket bra. Men så började alla problem för mig. Telefonbatteriet tog slut. Butik och pizzeria i Rimforsa hade stängt. Vilket gjorde att färden genast blev mycket jobbigare, pga energibrist. De grusvägar jag åkte på var mycket gropiga. Cykellyset lyste inte på allt framför mig. Detta gjorde att jag åkte på många gropar, vilket inte är bra för cykeln. Troligtvis var det detta som gjorde att bakväxelmekanismen som kedjan går igenom gick sönder. Som tur kom det en bil som jag vinka in. Tanten var mycket vanlig och jag kunde ringa till Suss. Schyssta Suss skjutsa mig de sista tre milen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar