tisdag 3 april 2012

20 mil och Motala Kommuns högsta punkt

Igår 1/4 begav jag mig iväg på en långtur! Eftersom jag siktar på att cykla 16 mil per dag till Kebnekaise, behöver jag öva på att cykla åtminstone 20 mil på en dag utan packning. Min färd utgick från Bankekind, som mina färder allt som oftast gör. Via Göta Kanal tog jag mig till Borensberg och sen söder om Boren till Motala och vidare upp till Godegård. In på en grusväg tog jag mig så an Motala Kommuns högsta punkt på 261 möh (http://www.highpointing.se/). På toppen var en gammal omkullfallen radiomast med stängsel runt.

Kung Sverker
Sverigeleden och Runt Vättern leden
Godegårs centrum


Justineberg 261 möh


 Turen täckte hela dagen och kvällen, det var helt enkelt en riktig utmaning med en ordentlig sliten kropp efteråt. Riktigt skönt att bryta ner kroppen för att sedan bygga upp den. Men framförallt alla upplevelser man fick vara med om så som: Östgöta slätten, Göta Kanal, kuperade skogar med små sjöar norr om Motala, räv, tävlingscyklister som susar förbi och mycket mer. 

Många kilometrar

Radartorn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar