måndag 2 juli 2012

Dag 30

Nu börjar det dra ihop sig! Antagligen anländer jag Linkan på Onsdag kväll. Befinner mig längs inlandsvägen (väg 26) några mil norr om Filipstad i Värmland. Apropå Värmland, passera jag Lesjöfors några kilometer innan jag stannade för läger. I Lesjöfors såg jag på flera ställen gamla skrotbilar, förfallen fabrik och gammal info på infotavlan om dansbandsuppträdanden 2011.
Annars började färden med motvind från Mora, såklart. Efter fyra mil blev det bättre, men stundtals var det motigt. Väg 26, när den skiljdes från väg 45, följde Vanån. I Vansbro flöt Vanån in i Västerdalälven. Här tog jag fallafel med pommes. Det var en snubbe som frågade om jag kände för att stanna till nästa helg och simma Vansbrosimningen. Jag avstod. Nu får det vara nog med utmaningar ett tag framöver:)

2 kommentarer:

  1. He he, så klokt av dig att avstå från Vansbrosimningen. Nu behöver du återhämtning efter denna fantastiska prestation. Apropå prestation förstår jag att du blev nostalgisk när du fotade Målportalen i Mora. Vad är det för "Pingla" som står därnere vid älvkanten ?! Kram BMW

    SvaraRadera
  2. Jo ska vila, sen blir det att ladda inför vasaloppet! Har Melker börjat köra rullskidor? Dalkullepingla måste man ju fota.

    SvaraRadera